BERIKUT CARA NAK BUAT LUBANG LEHER BAJU KURUNG

Image result for cara jahit bla. Sebelum ni kyla pernah share cara mudah jahit leher baju kurung yang ada.


Jahit Tali Butang Baju Kurung Fashion Sewing Projects Sewing Projects Sewing Techniques

Perhatikan tanda-tanda A hingga L ambil ukuran bagi tanda-tanda berikut.

. Ukuran yang diperlukan adalah seperti berikut. Lebih senang jika guna cm 24 inci. Draf lubang leher baju melayu cekak musang.

Cara jahit leher baju kurung moden Penerangan lengka. Muat-muat jer bahagian leher baju dengan lapik leher. So saya ingat nak share.

N3 kali ini tentang cara membuat pola baju kurung pesak tradisionalsuka tak. 2019 Apr 24 - Kali ni saya nak ajar tentang cara membuat lubang leher baju kurung. 16102021 mula2 ambil kertas bergam dan lipat dua bawah dan atas letak kertas warna.

D-J Labuh baju. 14 inci itu untuk basi di bahagian belahan. Cara membuat leher baju kurung asli.

Saya nak share tutorial cara menjahit leher baju kurung moden. Ukuran bahu ke pinggang 2-3. C-D Labuh lengan.

Sep 1 2013 - This Pin was discovered by Naz Kasim. Cara membuat lubang leher lapik leher baju kurung tradisional pesak gantung moden. Utk cara buat lapik leher tu korang bolehlah cari kat channel.

Ini cara saya buat lubang leher. Cara Buat Pola Baju Kurung Tradisional Pesak Buluh - Menggunakan kertas besar bersaiz a1 pola yang anda akan dapat. 1 Buka badan baju dengan sebelah luar di bahagian atas.

Discover and save your own Pins on Pinterest. CARA MEMBUAT POLA BAJU KURUNG MODEN HADAPAN 0-1. Saya nak share tutorial cara menjahit leher baju kurung moden.

Cantumkan lapik leher ke lubang leher dan jahit selebar tapak jahitan 12 cm. Draf lubang leher baju melayu cekak musang hajirah. Video kali ni saya tunjukkan cara saya bentuk lubang leher dan lapik leher.

Perhatikan tanda-tanda A hingga L. 2 Letakkan lapik leher di bahagian lubang leher dengan keadaan lapik leher sebelah dalam menghala ke atas. Sebelum ni kyla pernah share cara mudah jahit leher baju kurung yang ada belahan tengahalhamdullilah feedback sangat baik.

F-E Lebar pesak atas. Cara pengiraan buat polapelan baju kurung moden. Boleh perhatikan contoh asas ambil ukuran di bawah.

A-B Lebar bahu ukur lurus di bawah lubang leher. Labuh baju Keliling leher Bahu ke pinggang sebelum tu eden ni buat baju kurung moden yg ade lisu belakang sahaja. Saya nak share tutorial cara menjahit leher baju kurung moden.

Cara mudah buat piping leher baju bagi pemula. Cara Membuat Pola Leher Baju Kanak2. Ini cara saya buat lubang leher.

Saya tunjuk cara paling malasnak ambil kain dan menjahitnya saja. Ada kawan saya kata bahagian yang paling rumit nak buat baju kurung ialah bahagian lehernya. New design new arrival kurung jasmin promosi.

11052009 kali ni saya nak ajar tentang cara membuat lubang leher baju kurung. Jangan keliru pulak tadi. Masalah yang selalu dihadapi bila bulat set.

Hari ni kan madam nak buat lagi satu n3. Jahit dari sebelah luar baju ye. Terdapat banyak set acuan yang dijual pada masa kini namun tak menepati citarasa saya.

Ukuran bahu bahagi 2. Sematkan dengan peniti di setiap bulatan supaya mudah dijahit nanti. G-F Lebar kekek.

Assalamualaikum hari ni saya nak share pola kurung doll atau nama english nya empire peplum ini lah kurung doll tuh. Mungkin bagi pemula cara membuat pola baju akan terkesan rumit. Orang kata action speaks louder than.

Sila rujuk rajah di bawah. Jangan lupa tandakan untuk belahan 4 14 inci ke bawah. Ada juga resepi petua doa-doa harian motivasi dan sebagainya.

Pinggang ke pinggul 8 0-4. So ini je la yg eden mampu bole terangkan. Cara jahit leher kurung moden.

Jahit tepi badan baju seperti gambar atasgambar atas tu. Boleh juga di jahit dengan jelujur kasar. Jahitan pakaian bisban biasanya terdapat pada lengan leher.

Assalamada x contoh jubah y dha jahit mngikut pola kat ats tu. Selamat datang ke channel saya cik bunga. Cara saya buat pola kolar baju melayu ummi shop craft.

Pinkan untuk tetapkan kedudukan. A - Ukuran lebar 30 - 33 inci B- Ukuran Ponggong 23 inci C - Baki dari lebar kain dengan ponggong utk buat lipatan Katakan lebih ialah 12 inci X2 24 inci. H-J Lebar pesak bawah.

Perlu diingatkan saya bukan professio. Masalah yang selalu dihadapi bila bulat set. Tak kisahlah baju kurung moden baju kurung Pahang mahupun Riau.

Letakkan pola di atas kain pinkan kemas kemudian tanda kain mengikut. Cara buat pola baju kurung tradisional pesak buluh. Lepas potong lubang leher tetapkan lapik leher dan lubang leher yang telah dipotong.

Video kali ni saya tunjukkan cara saya bentuk lubang leher dan lapik leher. Cara buat tali air lubang butang baju kurung A baju melayu cekak musang bahagian hadapan. Cara membuat leher baju kurung.

Sebenarnya banyak cara nak buat leher baju kurung ni dan dalam video ni saya tunj. D-E Lebar lengan. Sebenarnya banyak cara nak buat leher baju kurung ni dan dalam video ni.

Kalau yang baru rasa nak belajar dan tak berani nak terus potong di kain boleh buat. Jahitkan Zip dari bahagian kain yang betul. Rujuk di sini untuk lubang leher.

Sembat halus di kawasan lengkungan leher dari dalam baju. Belajar cara menjahit baju kurung tradisional baju kurung pesak gantung baju kurung pahang blouse dan lain-lain. Lebih elok jika mengukur diameter leher dari baju kurung contoh jika ada.

Lapik leher baju kurunglapik leher ayamcara membuat lapik leher baju kurung modencara menjahit lapik leher baju kurung modenlapik leher chordlapik. Cara membuat leher baju kurung. Teknik asas yang perlu dipelajari oleh seorang tukang jahit antaranya ialah cara nak ambil ukuran baju kurung berdasarkan baju kurung contoh.

3 set pola siap baju melayu kanak2 video panduan jahit dvd shopee malaysia.


Ukuran Leher Mengikut Saiz Umur Clothes Sewing Patterns Fashion Sewing Pattern Sewing Techniques


Pelapik Leher Baju Kurung Leher Bulat Sewing Collars Baju Kurung Sewing Tutorials


Pola Leher Sewing Paterns Fashion Sewing Projects Teaching Sewing


Pin On Sewing Project Baju Kurung Other Related Tutorials


Pin Di Baku Kurung


Pola Leher B Kurung Tradisional Sewing Techniques Sewing Patterns Sewing


Cara Mengubahsuai Baju Yg Tersalah Jahit Miss Mirror Sewing Tutorials Sewing Hacks Sewing


Aourat Sewing Tutorials Sewing Patterns Sewing Projects


Jahit Leher Baju Lebih Kemas Jimat Masa Tak Payah Sembat Mingguan Wanita

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Contoh Pengalaman Kerja Kontraktor

Apakah Maksud Abang Non Anwar